3. maj 2014

Varm champignonsalat

Opskriften er på endnu en typisk israelsk salat nemlig en varm champignonsalat som er perfekt ovenpå humus eller som tilbehør til hovedmåltid eller som pålægssalat! For jer humus elskere vil det virkelig være lækkert tilbehør!

Champignonsalat HSVS

Varm champignonsalat

2 bakker champignoner

2 spsk. olie

Salt

Peber

1 1/2 spsk. splidskommen

2 1/2 dl hakket bredbladet persille

3 fed hakket hvidøg

3 spsk. citronsaft

 

Skær løgene i skiver og halver igen. Rens og skær champignonerne i skiver. Varm 1 spsk. olie på panden og rist løgene heri. Når de er begyndt at brune tilsættes champignonerne og den sidste spsk. olie. Tilsæt resten af ingredienserne og juster efter smag. Steges ved svag varme i ca. 10 min. Kan spises kold men smager som sagt skønt varm ovenpå humus eller som tilbehør/frokostsalat.

 

post signature

1 kommentar:

  1. Jeg faldt over denne opskrift, lige da jeg opdagede, at jeg har en dåse med kikærter, jeg ikke ved, hvad jeg skal bruge til. Hummus med champignon salat skal helt klart prøves! Tak for opskriften!

    SvarSlet